Ascens al Montgrí

La setmana passada no vaig publicar la secció de Vivències, i se’ns han acumulat les coses per explicar. En primer lloc comentaré un parell de novetats relacionades amb L’apunt. La primera és el canvi de domini, que ara passa a ser lapunt.cat. La segona és la introducció d’una nova secció al blog: es tracta de L’apunt TV, un canal d’emissions en directe inaugurat abans-d’ahir. S’ha creat, bàsicament, per a emetre contingut relacionat amb la secció Cúbic. En trobareu més informació a la pàgina corresponent.

Passem a explicar algunes de les meves vivències d’aquesta setmana. Dimecres, tot recuperant el meu antic costum d’excursionista, vaig pujar el Montgrí (cim que ja havia fet en altres ocasions), gràcies a una invitació de l’Elena.

Al matí ja érem al peu de la muntanya, disposats a enfilar-nos cap amunt. De seguida vam trobar-nos a mig camí, situació indicada per la creu situada entre el Montgrí i la Muntanya d’Ullà. Només portàvem cinc minuts de caminada, i si haguéssim seguit la ruta habitual hauríem arribat de seguida al cim. Com que la idea era perllongar l’excursió tot el matí, vam decantar-nos per voltar tot el turó passant per l’ermita de Santa Caterina. Llavors vam enfilar-nos pel costat oposat de la muntanya, deixant enrere una caseta desocupada que utilitzen els Bombers, i albirant quatre cabres salvatges saltant de roca en roca. Finalment vam arribar al cim i vam poder entrar al castell, on vam esmorzar per recuperar forces. La ruta de baixada es va fer seguint el camí més curt i directe, que ens va permetre ser altra vegada al cotxe en relativament poc temps.

Un matí ben aprofitat, i un dia ideal per contemplar les vistes: sense núvols ni boira es podia contemplar una bona part de la plana de l’Empordà i gaudir del paisatge de casa nostra.