L’FnacMarketplace, un servei decebedor

Fa uns dies necessitava comprar unes bateries de recanvi per la meva càmera fotogràfica. Veient que no era fàcil trobar el que buscava a les botigues físiques, vaig optar per fer una cerca per Internet amb l’objectiu de veure quines empreses venien el producte online. I llavors va ser quan vaig topar-me amb l’Fnac i el seu servei de compres per Internet, l’FnacMarketplace: m’oferia un article original, a un preu assequible i sense despeses d’enviament. Però hom ja sap que les aparences enganyen.

L’Fnac em transmetia confiança. Havia comprat en un dels seus establiments físics i vaig decidir provar de comprar-hi en línia, a veure què tal anava. Era l’única empresa que m’oferia el producte que buscava, per tant tampoc no tenia més opcions.

La interfície del servei és senzilla i intuïtiva. Simplement clicant el botó “Afegeix a la cistella” i, posteriorment, “Finalitzar la meva compra” se selecciona el producte. Una part positiva i a la vegada atractiva de l’FnacMarketplace és la gratuïtat de les despeses d’enviament, que s’anuncia des del primer moment. A partir d’aquí la informació rebuda és més confusa.

El següent pas és crear un compte, registrar-se i iniciar la sessió. Seguidament cal emplenar les dades personals i bancàries per poder fer el pagament, i triar la forma d’enviament. I aquesta és la pregunta del milió: quina?

La pàgina d’ajuda no serveix per aclarir els dubtes. T’informen que hi ha tres modalitats d’enviament: a domicili, a l’oficina de Correus més propera o recollida a la botiga. Tot i això, no figuren enlloc els terminis d’enviament, requisit que considero imprescindible en qualsevol empresa que vengui a través d’Internet. A més, just abans de confirmar la comanda cal triar una opció més: l’enviament, el vols certificat o Express? Bé, i què és això? Quin haig de triar? L’explicació brilla per la seva absència.

Feta la compra, començava el punt més conflictiu: els terminis, allò del que no se m’havia informat. Vaig rebre un correu dient que se m’entregaria el producte en un màxim de 5 a 7 dies laborables. A la web, però, un cop iniciada la sessió, es parlava de 48 hores. Vegem les dates al calendari, en el meu cas personal:

Vaig encarregar el meu producte (dues bateries) el 26 de setembre i no el vaig rebre fins el 6 d’octubre, deu dies després. Si ho comptem des que em van validar la compra, són 6 dies laborables, per tant estava dins dels suposats terminis, que es contradeien com he explicat al paràgraf anterior.

Però si feu una ullada al calendari veureu que el producte, en el meu cas, tenia una vida útil de dos dies, és a dir, el necessitava expressament i única pel 4 i 5 d’octubre. Vaig pensar que una setmana era un temps més que raonable per rebre el producte, però tot es va allargar. I resulta que ara tinc dues bateries al calaix que ja no em serveixen, a més d’haver hagut d’acceptar les conseqüències de no tenir-les quan realment les necessitava.

I per què pensava rebre-les a temps? Doncs gràcies a les meves anteriors experiències de compra per Internet. Havia encarregat productes tant a Hofmann com a MediaMarkt, i en tots dos casos havia rebut el producte només 2 dies després d’haver-lo comprat. Pensava, doncs, que amb l’FnacMarketplace passaria el mateix. Però m’equivocava.

Sí, vaig rebre el producte dins dels terminis anunciats per l’empresa. Sí, l’hauria d’haver demanat amb més antelació per evitar riscos. Però tenint els precedents que tenia, anava molt confiat.

Fem una reflexió. És prou clar que ens trobem en una època on les compres per Internet tenen una elevada importància. És normal, doncs, que el termini d’enviament sigui de 7 dies laborables? No. En absolut.

Tornem al calendari que us he mostrat. El 2 d’octubre vaig enviar un missatge a l’FnacMarketplace (de fet, vaig parlar directament amb el venedor, DooDigital) anunciant que encara no havia rebut el meu producte, tot i haver transcorregut de llarg les 48 hores que anunciaven com a límit. Poques hores després em contestaven fent-me saber que les bateries s’enviaven el divendres per rebre-les el dilluns següent. Hi havia alguna cosa que no rutllava. Van necessitar 4 dies sencers per buscar el producte al seu magatzem? Ho dubto. Ah, és que potser tenien molta demanda i una llarga cua de comandes… Ho dubto. Llavors ens queden dues opcions: o bé es van oblidar completament de la meva comanda i el missatge que els vaig enviar va ser una galleda d’aigua freda o bé la parsimònia és la marca d’identitat de l’FnacMarketplace i ho deixen reposar tot 4 dies per sistema. Quina professionalitat.

En resum, considero inacceptable que no rebi un producte fins al cap de deu dies. Hi ha altres empreses que estan més a l’alçada. L’FnacMarketplace es caracteritza per la lentitud, poca professionalitat i carència d’informació i resolució de dubtes. Vull pensar que no totes les comandes són iguals i que el meu va ser un cas aïllat. Però jo no tornaré a ensopegar amb la mateixa pedra. Fnac, has suspès el meu examen. Tens l’oportunitat de millorar de cara a les recuperacions. Pensa-t’ho.

| Fes una ullada al servei  FnacMarketplace

Bloguer i narrador

Peu de pàgina